You are here

Subalansuota mityba

Ką reiškia sveika mityba?

Tai reiškia rasti tinkamą pusiausvyrą tarp suvartojamo maisto ir išeikvojamos energijos. Kaip to pasiekti? Iš tiesų tai visai paprasta. Viskas, ko jums reikia, tai valgyti 3–4 kartus per dieną: pusryčius, pietus, vakarienę ir galimai užkandį.

Subalansuotos mitybos negali užtikrinti vienas patiekalas. Pusiausvyrą padeda pasiekti per dieną ar kelias dienas suvalgytų produktų derinys (pvz.: jeigu jūsų vakarienė buvo vėlyva ir soti, rekomenduojame kitą dieną pietums rinktis lengvesnį maistą).

Pamėginkite valgyti lėtai, kiekvienam valgiui skirkite ne mažiau kaip 20 minučių. 

Be to, subalansuotoje mityboje nėra nė vieno visiškai draudžiamo produkto! Jums tinka visi produktai, jeigu juos vartosite saikingai. 

Norėdami palaikyti kūno formas, kasdien valgykite 3–4 kartus!

PUSRYČIAI

Kad ryte pirmiausia gautumėte energijos, rekomenduojame valgyti:

• grūdinius produktus, pvz.: duoną, krekerius arba košę;

• pieno produktus, pvz.: pieną arba jogurtą;

• šviežią vaisių arba vaisių kompotą; 

• taip pat galite rinktis gėrimą: vandenį, arbatą arba kavą.

PIETŪS

Tai pagrindinis patiekalas, suteikiantis energijos visai dienai. Rekomenduojame:

• produktus iš kiekvienos pagrindinės produktų grupės: angliavandenius, mėsą ar žuvį arba kiaušinius, vaisius ir daržoves bei pieno produktus; 

• taip pat galite rinktis gėrimą: vandenį, arbatą arba kavą. 

UŽKANDIS

Jeigu jūsų pietūs buvo lengvi arba planuojate lengvą vakarienę, jūsų organizmui reikės papildomo energijos užtaiso! Šį užkandį gali sudaryti vienas arba du iš šių produktų:

• pieno produktas (pienas, jogurtas, sūris ir pan.)

• grūdinis produktas (duona, sausainiai ir pan.)

VAKARIENĖ

Dar kartą rekomenduojame visapusiškai subalansuoti valgį ir rinktis produktus iš įvairių produktų grupių.